Toegankelijkheid.
Hoewel de gemeente al heel wat initiatieven heeft ondernomen om de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de gemeentediensten te verbeteren, ervaren inwoners nog vaak moeilijkheden om deze diensten te bereiken.
De bereikbaarheid krijgt een goede score van de inwoners, echter het vinden van de juiste dienst en de juiste persoon is soms een uitdaging. Er wordt door de gemeentediensten hard gewerkt om dit te verbeteren, het contact met de gemeente moet efficiënt zijn en leiden tot snelle, concrete oplossingen voor de inwoners.
Blauw Dilbeek zal ervoor zorgen dat elke inwoner weet waar hij terecht kan met zijn vragen. Een klantgerichte dienstverlening is van cruciaal belang voor een tevreden burger, en dat is waar Blauw Dilbeek naar streeft.
Een duidelijke communicatie naar de burger is belangrijk voor het welzijn van de burger. Blauw Dilbeek engageert zich om alles in het werk te stellen om de kloof tussen de burger en de gemeentediensten zo klein mogelijk te maken.
De verschillende manieren om de diensten te bereiken (website, sociale media, e mail, telefoon, de Dilbeek applicatie op de smartphone, …) zullen leiden tot een betere communicatie tussen de inwoners en de gemeente.